ÅRET SOM GÅTT:

Det här året närmar sig sitt slut och det finns så många blandade minnen när man tittar tillbaka.
Det bästa med detta år är all lärdom. Så många dramatiska saker som hänt som fått en att inse vad som är viktigt och vad som helt enkelt inte är värt att slösa tid på. Nästa år kommer bli en klass i sig. Den kommer innebära många nya utmaningar som jag redan vet inte går att förbereda sig för - hur mycket man än vill. Men jag tänker inte vara rädd för hur det blir, för man kan inte ändra på allt här i livet precis som man själv vill ha det.
Man måste bara acceptera vissa saker, och göra det bästa så gott det går.

Oavsett att jag redan vet en hel del saker som kommer hända men som vanligt är livet även fullt av överraskningar. Det kommer bli spännande att se nästa nyår vad jag är för person då. För även fast man inte märker hur mycket man förändras just under tiden som man lever i det nuet så inser man det i årens slut och när man summerar allt som hänt. Så jag vet redan nu att jag ska anteckna varenda liten detalj. För gick igenom mina gamla bloggar under detta år och insåg att det är så mycket som inte finns med eller som är tillräckligt bra skrivet till att förvara minnen.
Ett klokt löfte av mig. För fy vad jag vill minnas!

Det som jag är stoltast över är hur stark människa jag har blivit. Jag har levt på att balansera på ett ben hela året känns det som och mina trygga punkter på olika ställen har inte rasat, men blivit ostabila. Men vad jag har växt utav det. Jag som aldrig annars har varit självständig har gjort saker som jag aldrig anat jag skulle våga. Jag har höjt min självkänsla så enormt och äntligen kommer jag överens med mina annars röriga tankar. Jag börjar se i klara färger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0